چطور زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیرم؟ بهترین روش خودآموز زبان انگلیسی چیست؟ تقریباً هر چند روز یک ‌بار، این سؤال از من پرسیده می‎شود. سال ‎ها جواب من این بود که بهتر است از روش خودآموز صرف ‌نظر کنید و در کلاس زبان ثبت‎ نام کنید. شاید به این صورت از مسئولیت اخلاقی جواب دادن به آن‌ها شانه خالی می‎کردم، چون توضیح راه و چاه کار، بسیار زمان‎ بر است و توصیه‎ های مختصر ممکن است مضر هم باشند. واقعیت این است که بسیاری از افراد وقت یا توانایی مالی کافی برای شرکت در کلاس‎ های زبان را ندارند و حتی زبان ‎آموزان کلاسی هم به هیچ عنوان از یادگیری در منزل بی ‎نیاز نیستند، پس نمی‎توان این نیازها را نادیده گرفت.

قبل از شروع این نوشته جستجویی در اینترنت انجام دادم تا ببینم آیا کسی قبل از من دغدغه مشابهی داشته و مطلبی نوشته است یا نه. سایت‎ ها و وبلاگ ‎های مختلفی را پیدا کردم که پیشنهادات کلی یا جزئی‎ ای مطرح کرده بودند. اکثر این پیشنهادات خیلی پراکنده (و حتی متناقض) بودند و پیوند دادن آن‌ها برای خود من خیلی سخت بود.

در بسیاری از موارد، پیشنهادات غیرعلمی و غیراصولی بودند و برای بازاریابی و فروش نرم ‎افزار یا کتاب خاصی ارائه شده بودند. بعضی از سایت‎ها و وبلاگ ‎ها هم ملغمه‎ ای از پیشنهادات خوب و بد را یکجا ارائه کرده بودند. خیلی از وب ‎سایت‎ها ادعا کرده بودند که با پیشرفت تکنولوژی، دیگر نیازی نیست وقت خود برای رفت و آمد به مؤسسات آموزش زبان تلف کرد و می‎توان با نرم ‎افزارهای آموزش زبان که توسط متخصصین طراحی می‌شوند، در خانه خیلی سریع ‎تر و راحت ‎تر به هدف خود رسید.

در این قسمت، توضیح داده ام که تکیه بر نرم ‎افزارهای خودآموز به ‌عنوان منبع اصلی برای یادگیری زبان، تقریباً در صد درصد موارد نتیجه‎ مثبتی در طولانی‎ مدت نخواهد داشت‎.

در همین‌ جا، باید تأکید کنم که همیشه باید گزینه اول‎ تان یادگیری کلاسی زبان انگلیسی باشد و اگر امکان آن برای شما وجود ندارد، به روش خودآموز تکیه کنید. اگر می‌توانید در کلاس‎ های زبان شرکت کنید، بهتر است ثبت ‌نام کنید و علاوه بر یادگیری در خانه، از محیط کلاسی نیز استفاده کنید.

اگرچه در برخی موارد، کلاس‎ های زبان ممکن است بار آموزشی خاصی نداشته باشند، اما به لحاظ انگیزشی و محیط تعاملی ارجح ‌تر از روش خودآموز هستند. با این‌ وجود، حتی در صورت شرکت در کلاس‌ زبان، باید روش خودآموز را با یادگیری کلاسی زبان ترکیب کنید و نمی‌توانید به کلاس‎ های زبان اکتفا کنید چون بر اساس تجربه‎ من، بیشتر از هشتاد درصد دانش زبانی شما، نهایتاً از طریق تلاش و مطالعه‎ شخصی کسب خواهد شد.

پس جواب ساده ای برای این سوال که بهترین روش خودآموز زبان انگلیسی چیست، وجود ندارد، اما برای شروع کار توصیه می کنم از کتابچه های داستان سطح بندی شده استفاده کنید. مزیت این کتابچه ها این است که می توانید یادگیری زبان را بدون نیاز به کتاب گرامر و لغت شروع کنید.

در ضمن، ضروری است که نکات کلیدی را در مورد مدیریت زمان، مدیریت احساسات منفی، افزایش کارایی و نکات کلی در مورد اصول یادگیری زبان انگلیسی مطالعه کنید. بدون رعایت این نکات، به احتمال قریب به یقین، تلاش شما برای یادگیری زبان بار دیگر بی نتیجه خواهد ماند.

, , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی