بهترین موسسه زبان کدام است؟

هر چند وقت یک بار، از بین اقوام، دوستان و اطرفیان یک نفر پیدا می شود که می پرسد: بهترین موسسه زبان کدام است؟ بعد از گسترش آموزش عالی در کشور، موسسات زبان به صورت قارچ گونه در نقاط مختلف تهران و شهرهای دیگر سبز شدند.

مشکلی که به وجود آمد این بود که انواع تبلیغات (گاهاً با نگیزه های شیادانه) برای پیشبر اهداف این موسسات به راه افتاد. هر موسسه (یا منبع آموزشی) قول جدیدی می داد که بقیه نمی دادند: قول آموزش کامل زبان در فلان تعداد جلسه، تضمین یادگیری در خواب، آموزش زبان از طریق موسیقی، یادگیری از طریق ترجمه… و هزاران قول عجیب و غریب دیگر که از دیدگاه علمی هیچ توجیحی ندارند.

به راستی، بهترین موسسه زبان کدام است؟ در انتخاب یک موسسه برای شروع یا ادامه یادگیری زبان خارجی، به نکات زیر دقت کنید که وقت و انرژی خود را تلف کنید:

نکته اول: مهم نیست تبلیغات موسسه چه قولی به شما می دهد. کسی که تعیین می کند چه اتفاقی سر جلسه کلاسی می افتد مدرس آن جلسه است. هر مدرسی اعتقادات آموزشی خاص خود را دارد. هر مدرسی بر اساس تجربیات آموزشی خودش تصمیم می گیرد در کلاس چه کاری انجام دهد. اعمال کردن متد آموزشی مورد نظر موسسه و اجبار مدرسین به تبعیت از اصول آن متد، خیلی سخت یا غیرممکن است.

حتی اگر متد خاصی به صورت خیلی سختگیرانه در موسسه اعمال شود، مدرسین شخصیت های متفاوتی دارند و رفتار متفاوتی در کلاس درس از خود بروز می دهند که این رفتارها ممکن است زبان آموزان را دلسرد کند یا برعکس آنها را پر از انگیزه کند. این رفتارها در اکثر موارد قابل آموزش نیستند و به شخصیت مدرسین بستگی دارند.

نکته دوم: جو مثبت یادگیری موسسه مهمترین فاکتوری است که باید در نظر داشته باشید. بعضی از موسسات جو مسمومی دارند و شما حتی اگر با انگیزه بالا به این موسسات رجوع کنید، بعد از مدتی جو غالب شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

یکی از اساتید بنده سالها پیش به نکته ای اشاره کرد که در ذهنم ماندگار شده است. ایشان اعتقاد داشت دانشگاه تهران یا صنعتی شریف بهترین اساتید یا بهترین امکانات آموزشی را ندارند، اما بهترین دانشجوها را دارند، که این دانشجویان نهایتاً یک جو خوب و رقابتی برای یادگیری ایجاد می کنند و باعث پیشرفت همدیگر می شوند.

همین نکته در مورد موسسات زبان هم صادق است. موسسه ای که جو غالب آن لوده بازی و فرار از مطالعه است، گرهی از کار شما باز نخواهد کرد. ورودی این قبیل موسسات هر چه باشد، خروجی مشخص است. می توانید مطمئن باشید با هر انگیزه ای وارد این موسسات شوید، بدون یادگیری زبان از آنها خارج خواهید شد. قبل از ثبت نام حتماً با مراجعه فیزیکی، از جو آموزشی مناسب موسسه اطمینان حاصل کنید.

نکته سوم: موسسه ای را انتخاب نکنید که از محل زندگی شما فاصله خیلی زیادی دارد. با یک جستجوی ساده متوجه خواهید شد که موسسات خوبی در نزدیکی محل زندگی شما وجود دارند که شاید بودجه زیادی برای تبلیغات کر و کور کننده اختصاص نمی دهند.

خوب وقت بگذارید و تحقیق کنید. به افزایش کارایی فکر کنید. به این فکر کنید که اگر موسسه مناسبی نزدیک محل زندگی خودتان پیدا کنید، احتمال اینکه کمبود وقت و یا مشکلات ناشی از ترافیک مانع ادامه کار شوند، خیلی کمتر خواهد بود. در ضمن، می توانید، وقتی را که قرار بود در مترو و اتوبوس یا ماشین شخصی تلف شود به مطالعه بیشتر اختصاص دهید: ارزش این مطالعه اگر بیشتر از آموزش کلاسی نباشد، کمتر نیست. حتی اگر موسسه نزدیک محل زندگی تان ایده آل نیست، بهتر است از مراجعه به موسسه خیلی دور صرف نظر کنید.

حالا به نظر خودتان بهترین موسسه زبان کدام است؟!

, , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی