نقش حس قدردانی در ارتقای احساسات مثبت

نقش حس قدردانی در ارتقای احساسات مثبت

نقش حس قدردانی در ارتقای احساسات مثبت و حتی عملکرد افراد موضوعی است که در تحقیقات متعدد روانشناسی مثبت گرا به اثبات رسیده است. کافی است عبارت “gratitude journal” را در گوگل جستجو کنید تا افرادی را پیدا کنید که با همین استراتژی، زندگی خود را متحول کرده‌اند.

خیلی از چیزهایی که داریم به‌مرور زمان عادی می‌شوند و دیگر آن‌ها را نمی‌بینم، و تنها وقتی قدر آن‌ها را میدانیم که به نحوی از بین می‌روند. اگر روزی تنها چند دقیقه را به لیست کردن و توصیف داشته‌های ارزشمند خود بپردازید، بعد از مدت کوتاهی احساسات مثبت در زندگی شما به‌شدت افزایش پیدا خواهند کرد و تأثیر آن را در عملکرد خود (چه در حوزه یادگیری زبان و چه در زمینه‌های دیگر زندگی) احساس خواهید کرد.

برای استفاده از قدرت حس قدردانی در جهت یادگیری زبان انگلیسی، در دفتر یادداشت خود، احساس قدردانی خود را در مورد افراد یا چیزهایی که در زندگی دارید، بنویسید و تا جایی که می توانید در مورد آنها با جزئیات توضیح دهید. مثلاً، به انگلیسی بنویسید: “من آدم خوش‌شانسی هستم که تا این سن، دندان‌درد و سردرد را تجربه نکرده‌ام. افراد زیادی را می‌شناسم که به خاطر سردردهای میگرنی یا دندان‌درد، همیشه عذاب می‌کشند” یا “از همکارم که امروز در یادگیری نکته گرامری مربوط به زمان حال ساده به من کمک کرد، ممنونم. خوشحالم که چنین همکاری دارم” یا “از اینکه بالاخره تصمیم گرفتم انگلیسی یاد بگیرم، خیلی احساس خوبی دارم.”

البته اگر هنوز توانایی بیان احساس قدردانی خود نیستید، می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن این احساسات را با کلمات مختلف و بدون توجه به ساختار جمله بیان کنید و اگر کلمه‌ای را نمی‌دانستید، می‌توانید آن را به همان صورت فینگلیش تایپ کنید: بعداً که تا حدودی پیشرفت کردید، خواندن این جملات تجدید خاطره‎ جالبی از روند یادگیری شما خواهد بود و با مقایسه سطح فعلی‎تان با سطح گذشته، احساس خیلی خوبی به شما دست خواهد داد.

برای خواندن راهکارهای دیگر تقویت احساسات مثبت (و تاثیر آنها در یادگیری زبان) اینجا کلیک کنید.

, , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی