دارالترجمه ترکی آذری

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. دارالترجمه ترکی آذری
دارالترجمه آذربایجانی

دارالترجمه ترکی آذربایجانی ما با همکاری مترجمان خبره خود، خدمات مختلفی ارائه میدهد. در صورت نیاز به هر کدام از خدمات زیر، با شماره تلفن های دارالترجمه ما تماس بگیرید تا جزئیات لازم در اختیار شما قرار گیرد.

  • ترجمه رسمی مدارک

دارالترجمه ترکی آذری یا آذربایجانی مجموعه دکتر پاشازاده مدارک و اسناد رسمی شما را از فارسی به زبان ترکی آذربایجانی یا برعکس ترجمه میکند. 

  • تاییدات دادگستری و وزارت خارجه

در صورت درخواست، امکان ارسال مدارک برای اخذ تاییدات دادگستری و وزارت خارجه نیز وجود دارد. 

  • اعزام مترجم شفاهی

همچنین، در صورت نیاز به مترجم رسمی برای ترجمه شفاهی همزمان در دفاتر اسناد رسمی و محاکم قضایی، دارالترجمه آذری ما میتواند در این زمینه خدمات لازم را ارائه دهد. 

  • ترجمه غیر رسمی

ترجمه غیر رسمی به ترجمه ای اطلاق میشود که دارای مهر مترجم رسمی نیست و شامل مواردی مانند رزومه، کتاب، چکیده، مقاله و غیره است.

برای ترجمه رسمی مدارک به زبان ترکی آذری، حداقل دو هفته زمان لازم است. برای اخذ تاییدات نیز، یک هفته دیگر به این زمان اضافه می شود. 

 

ویژگی های ترکی آذری

نوشتار و حروف ترکی آذری با وجود تفاوت های جزئی، تقریباً مطابقت کامل با ترکی استانبولی دارد. بنابراین، خط آذری به راحتی برای مردم ترکیه قابل خواندن است.

البته، ساختار و کلمات زبان آذری امروزی با ساختار زبان ترکی استانبولی تفاوت های عمده ای دارند. این تفاوت ها در زبان نوشتاری برجسته تر هستند و با وجود شباهت های زیاد، تفاوت های موجود مانع درک متقابل می شوند. 

روابط ایران و آذربایجان

با وجود مرز مشترک با کشور آذربایجان، به دلیل مناقشات موجود، مراودات سیاسی یا تجاری زیادی بین ایران و آذربایجان وجود ندارد. 

ترانزیت کالا از مرزهای شمالی ایران به صورت نسبتاً محدود انجام میشود. البته، در سالهای اخیر گامهایی برای ارتقای روابط بین دو کشور برداشته شده است. 

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی