یادگیری اسپیکینگ (مهارت گفتاری) انگلیسی

یادگیری اسپیکینگ (مهارت گفتاری) انگلیسی

یادگیری اسپیکینگ (مهارت گفتاری) انگلیسی، (قسمت دوم): در این قسمت، تکنیک های مشخصی ارائه خواهم کرد که بتوانید روند یادگیری اسپیکینگ (مهارت گفتاری) انگلیسی خود را سریع تر طی کنید.

راهکار اول: سعی کنید هر کلمه‎ ای را که یاد می‎گیرید با تلفظ صحیح آن نیز آشنا شوید و چندین بار با صدای بلند آن را تکرار کنید. البته نخواهید توانست در ابتدای کار بسیاری از اصوات انگلیسی را تشخیص دهید و یا درست ادا کنید و این توانایی به مرور زمان به دست خواهد آمد، پس وسواس بیش از اندازه به خرج ندهید؛ در مراحل ابتدایی، کافیست تلفظ شما برای دیگران قابل‌ فهم یا قابل ‎حدس باشد.

راهکار دوم: با خودتان حرف بزنید! حتی کودکان در یادگیری زبان اول از این تکنیک استفاده می‎کنند. بهتر است این کار را جلوی آینه یا دوربین لپ ‎تاپ و موبایل خود انجام دهید. ضبط کردن صدا به شما کمک خواهد کرد بفهمید تلفظ و لحن صدای‎تان به انگلیسی چگونه است. یک نکته‎ی مهم در این زمینه این است که خیلی از افراد وقتی صدای ضبط شده‎ خود را می‎شنوند، احساس بدی پیدا می‎کنند چون به نظرشان صدای بدی دارند. اولاً، یادتان باشد که نباید صدای خود را با صداپیشه ‎های حرفه ‎ای مقایسه کنید: اکثر افراد کیفیت صدایی شبیه صدای خودتان دارند. ثانیاً، اگر این موضوع خیلی برایتان مهم است، تکنیک ‎هایی برای ارتقای کیفیت صدایتان وجود دارند، که می‌توانید امتحان کنید. ثالثاً، زمان خیلی زیادی طول خواهد کشید تا لحن زبان مادری را از انگلیسی خود حذف کنید، پس صبور باشید!

راهکار سوم: از سایت ‎هایی مثل “دیوار” برای پیدا کردن افرادی که در سطح شما هستند و دنبال یک همراه برای یادگیری زبان می‎گردند استفاده کنید. بعد از پیدا کردن آن‌ها، می‌توانید این نوشته را به آن‌ها نیز بدهید تا باورهایتان در مورد یادگیری زبان باهمدیگر تفاوت اساسی نداشته باشد و جلوی همفکری و همکاری را نگیرد. به هر اندازه‎ ای که راحت بودید، باهم در تماس باشید و تمرین کنید، اما به نظر من هفته ‎ای یکی دو ساعت کفایت می‎کند: می‌توانید باهم احوال‌ پرسی کنید، داستانی را که خوانده ‎اید برای هم تعریف کنید، لغات جالبی را که یاد گرفته ‎اید به همدیگر یاد بدهید، از کارهایی که در آن هفته انجام داده ‎اید بگویید، ….

راهکار چهارم: با کتابچه ‎های داستان سطح بندی شده و با استفاده از تکنیک بسیار مؤثر “سایه” که در این نوشته توضیح داده شده است، هر روز چند دقیقه به فایل ‎های صوتی کتابچه‎ ها گوش دهید و تکرار کنید.

راهکار پنجم: کتابچه‎ های داستان سطح بندی شده را از بازار تهیه کنید و هر قسمتی را که خواندید، جلوی آینه یا دوربین لپ‎ تاپ هر آنچه را که فهمیدید با هر گرامر و لغاتی که می‌توانید با صدای بلند تعریف کنید. اشکالی ندارد اگر گرامر شما ضعیف است، یا لغات کافی برای بیان داستان ندارید، یا آن‌قدر مکث می‎کنید که به هوش خود شک می‎کنید! اگر لغتی را نمی‎دانید، فعلاً معادل فارسی آن را استفاده کنید، که این کار باعث خواهد شد، بار بعد که آن را لغت را در جایی دیدید یا شنیدید با رغبت آن را یاد بگیرید یا به دنبال آن، فرهنگ لغت خود را زیر و رو کنید. صدای ضبط شده شما بعدها میزان پیشرفت شما را به وضوح نشان خواهد داد و انگیزه‎ تان تقویت خواهد شد.

برای خواندن قسمت اول اینجا کلیک کنید.

برای خواندن قسمت سوم اینجا کلیک کنید.

, , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی