چگونه اسپیکینگ انگلیسی یاد بگیرم؟

چگونه اسپیکینگ انگلیسی یاد بگیرم؟

چگونه اسپیکینگ انگلیسی یاد بگیرم؟ (قسمت اول): شاید صحبت کردن مهم‌ترین دغدغه هر زبان‎ آموزی باشد. برای اکثر زبان‎ آموزان، صحبت کردن هدف غایی یادگیری زبان خارجی است و نرسیدن به این هدف احساس شکست و سرخوردگی به دنبال خواهد داشت.

اولین و مهم‌ترین مسئله ‎ای که باید در اینجا شرح دهم این است که اگر بخواهید صبر کنید تا دانش گرامری و لغوی به “حد کافی” افرایش پیدا کند تا بتوانید بدون اشتباه صحبت کنید، هرگز به هدف خود نخواهید رسید. اگر تنها یک کلمه از زبان انگلیسی یاد گرفته‌ اید، بهتر است به عنوان اولین قدم، همان یک کلمه را با صدای بلند برای خود تکرار کنید و حتی صدای خود را ضبط کنید.

یادتان باشد تا زمانی که صحبت نکنید، مهارت گفتاری شما تقویت نخواهد شد و هراندازه هم که لغت و نکات گرامری حفظ کرده باشید، باز هم در اولین تلاش خود برای صحبت کردن، اشتباهات فاحشی خواهید داشت. نگران اشتباهات‎ تان نباشید و هر فرصتی پیدا کردید به تمرین صحبت کردن بپردازید.

البته این کار سخت است و هیچ کسی دلش نمی‎خواهد دیگران شاهد اشتباهاتش باشند و در مورد استعداد و هوش آن‌ها قضاوت کنند، اما فراموش نکنید که هیچ راهی جز اشتباه کردن و تصحیح آن اشتباهات از طریق تمرین وجود ندارد و هرچقدر بیشتر صبر کنید، ترس شما هم بیشتر خواهد شد چون این بار نه تنها دیگران بلکه خودتان هم در مورد خودتان قضاوت خواهید کرد و به خاطر عدم توفیق در صحبت کردن (با وجود زمان زیادی که برای یادگیری لغت و گرامر صرف کرده ‎اید) خودتان را سرزنش خواهید کرد (یعنی درست همان اتفاقی که برای من افتاد).

در بخش دوم و سوم، چند راهکار مؤثر برای تمرین صحبت کردن به انگلیسی را ارائه خواهم کرد، که البته لازم نیست همه‎ آن‌ها را به کار ببندید چون اساساً وقت این کار را نخواهید داشت؛ هر چند وقت یک‌بار، لیست این راهکارها را مرور کنید و از بین آن‌ها هر تعدادی را که دوست داشتید، انتخاب کنید و تمرین کنید:

برای خواندن بخش دوم کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم کلیک کنید.

, , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی