بهترین پارتنر برای تمرین زبان چه کسی است؟ بارها این توصیه را شنیده‎ام که اگر می‌خواهید زبان را خوب یاد بگیرید، بهتر است با پیشرفته‌ترین افراد (ترجیحاً، انگلیسی‌زبان‌ها) تمرین کنید یا با متون سخت در تماس باشید.

هیچ‌وقت فراموش نکنید که مهم‌ترین عامل استمرار در یادگیری زبان خارجی انگیزه است و انگیزه نیز حاصل احساسات مثبت (و نیاز غیرقابل چشم پوشی) است. اگر مکرراً متونی را مطالعه کنید که از سطح شما خیلی بالاتر است یا سعی کنید با کسانی مکالمه کنید که دانش زبانی‌شان بسیار پیشرفته‌تر از دانش زبانی شماست، احساسات منفی بر شما غلبه خواهند کرد، مخصوصاً اگر بر این کار اصرار داشته باشید.

این موضوع در مورد فیلم و موسیقی هم صدق می‌کند؛ اگر در همان ماه اول یادگیری، فیلم وسترن بدون زیرنویس ببینید یا موسیقی رپ یا راک گوش کنید به این امید که زبانتان تقویت خواهد شد، کاملاً در اشتباهید و مضرات این کار بیشتر از فواید آن خواهد بود. البته می‌توانید از همان ابتدا به صورت محدود از موسیقی آرام با متن ساده (مخصوصاً موسیقی فولکلور یا کانتری) برای یادگیری زبان استفاده کنید.

سعی کنید تعاملات زبانی خود را محدود به کسانی کنید که یا حدوداً هم‌سطح شما یا کمی بالاتر هستند، یا مشکلات و چالش‌های شما را درک می‌کنند (مثل مدرسان زبان). با تمام وجود از احساسات منفی دوری‌کنید: شک نکنید که این احساسات انگیزه شما را از بین خواهند برد (به خاطر اهمیت موضوع، در مورد نحوه ارتقاء انگیزه از طریق تقویت احساسات مثبت، در قسمتی مجزا توضیح خواهم داد).

سوالی که پیش می‎آید این است که آیا اشتباهات گرامری پارتنر هم‎سطح خودمان باعث افت دانش دستوری ما نخواهد شد؟ آیا بهتر نیست حداقل با انگلیسی‎ای در تماس باشیم که به لحاظ گرامری و لغوی کاملاً صحیح و قابل اعتماد است؟

جواب این است که تأثیر این کار بسیار محدود است و ذهن شما بیشتر از طریق اشتباه کردن یاد می‎گیرد، نه از طریق تقلید صرف. علاوه‎براین، از لحاظ تقویت احساسات مثبت و فرصت برابر برای صحبت کردن، مزایای تمرین با زبان‎آموز هم‎سطح خودتان بسیار بیشتر از آن چیزی است که بخواهید از آن صرف نظر کنید. البته، می‎توانید با افراد پیشرفته هم صحبت کنید (مخصوصاً اگر احساس می‎کنید این کار به شما انگیزه می‎دهد)، اما حتماً بیشتر وقت خود را صرف تمرین با کسانی بکنید که چالش‎های شما را درک می‎کنند.

, , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی