یادگیری اسپیکینگ (قسمت سوم)

یادگیری اسپیکینگ (قسمت سوم)

یادگیری اسپیکینگ (قسمت سوم): در ادامه قسمت اول و دوم مربوط به فراگیری مهارت گفتاری انگلیسی، در این بخش تعداد دیگری تکنیک برای تمرین اسپیکینگ ارائه خواهد شد.

راهکار ششم: اگر خیلی اجتماعی هستید و دوست دارید در جمع هم انگلیسی‎ تمرین کنید، عضو سایت‎ هایی مثل “Couchsurfing” بشوید و از گردهمایی ‎های هفتگی اعضایی که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند، استفاده کنید. اگر اجتماعی نیستید و حضور در جمع افراد ناشناس، انرژی شما را تحلیل می‎برد، این راهکار برای شما قابل توصیه نیست.

راهکار هفتم: با صدای بلند یک متن را بخوانید و صدای خود را ضبط کنید. گوش دادن به صدای خود، تعدادی از مشکلات تلفظ شما را آشکار خواهد کرد، که می‌توانید بعداً بیشتر روی آن‌ها تمرین کنید. این راهکار عمق و ظرفیت زیادی برای یادگیری ندارد و لازم نیست هفته‎ ای یک بار بیشتر از آن استفاده کنید.

راهکار هشتم (تکنیک reporting): وقتی دارید تلویزیون تماشا می‎کنید، سعی کنید با صدای بلند هر چیزی را که می‎بینید برای خود گزارش کنید: مثلاً، به انگلیسی بگویید “یک مرد با موهای کوتاه و پیراهن سفید دارد صحبت می‎کند. یک میکروفن در دست دارد. ریش دارد. لبخند می‎زند….” در اوایل، شاید فقط بتوانید چیزهای کاملاً ابتدایی را توضیح دهید، اما به مرور زمان خواهید توانست با دقت زیاد تمامی جزئیات را تعریف کنید. این کار را می‌توانید در مورد کاری هم که انجام می‎دهید، پیاده کنید: مثلاً، به انگلیسی بگویید “الآن دارم غذا درست می‎کنم. گرسنه هستم. باید گوجه‎ها را بشویم….” اگر هنگام تمرین اطرافیان شما حس بدی به شما می‎دهند، می‌توانید در ذهن خود این کار را انجام دهید و با صدای بلند تمرین نکنید.

راهکار نهم: اگر قرار است در حضور شخص یا اشخاص دیگر به انگلیسی صحبت کنید، سعی نکنید جملاتی را که می‌خواهید استفاده کنید از قبل بنویسید و حفظ کنید. این کار اولاً خیلی سخت خواهد بود و با کوچک‎ ترین تغییر در شرایطی که برای خود تصور کرده بودید، تمرکز خود را از دست خواهید داد و ثانیاً حتی اگر بتوانید تمامی آن چیزی را که حفظ کرده ‎اید بیان کنید، مخاطبان شما به راحتی تشخیص خواهند داد که شما تمام حرف‎هایتان را حفظ کرده‎اید! اگر قبول ندارید، این کار را به فارسی (یا به زبان مادری خود) امتحان کنید و نتایج تأسف‌ بار آن را حتی در زبان مادری خود به عینه ببینید! یادتان باشد که حتی بازیگران حرفه ‎ای تئاتر، که ماه ‎ها برای حفظ کردن دیالوگ‎ های خود زمان صرف می‎کنند، گاهی هنگام اجرا فراموش می‎کنند. البته، منظور من این نیست که قبل از صحبت در جمع نباید تمرین کنید؛ هر اندازه که دوست دارید تمرین کنید و این کار خوب است، اما به هیچ وجه جملات را حفظ نکنید.

برای مطالعه قسمت اول اینجا کلیک کنید.

برای مطالعه قسمت دوم اینجا کلیک کنید.

, , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی