تکنیک سایه برای تقویت تلفظ

تکنیک سایه برای تقویت تلفظ

تکنیک سایه برای تقویت تلفظ و لهجه: در این روش، با استفاده از هندزفری به یک فایل صوتی کوتاه گوش می‌کنید و هم‌زمان با اختلاف چند صدم ثانیه‌ای، هر چه را که می‌شنوید با صدای بلند تکرار می‌کنید. قبل از اینکه تمرین سایه را شروع کنید، چند مرتبه به فایل صوتی که انتخاب کرده اید گوش کنید. البته هدف از این کار این نیست که تمامی کلمات داخل فایل را متوجه شوید و معنی عبارت ها را بفهمید. در واقع، در تکنیک سایه، شما احتیاجی به درک معنی ندارید و هدف صرفاً تقلید اصوات است.

نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که طول فایل نباید بیشتر از دو دقیقه باشد. طول فایل یا کلیپ در بهترین حالت، باید حدود سی ثانیه تا یک دقیقه باشد. البته کسی با این تکنیک بیگانه نیست و در واقع همان کاری است که موقع گوش دادن به آهنگ مورد علاقه‌مان انجام می‌دهیم.

سعی شما باید این باشد که تمامی زیر و بم صدای فایل صوتی را تقلید کنید. برای تمرین، از یک فایل چندین بار استفاده کنید. می‌توانید هم‌زمان با یک گوشی موبایل صدای خود را هم ضبط کنید و بعداً با صدای اصلی مقایسه کنید (و یا از شنیدن لهجه‎ی خود لذت ببرید!). کافی است روزی تنها ده دقیقه را به این کار اختصاص دهید و بعد از یک مدت کوتاه چندماهه، نتایج تمرین خود را به‌وضوح مشاهده کنید.

اگر صدای خود را ضبط می‎کنید، فایل‎های آن را نگه دارید و بعداً میزان پیشرفت خود را با دلیل و مدرک، به خودتان اثبات کنید تا احساس نکنید پیشرفتی در کار نبوده است!

نکته آخر اینکه از خرید و خواندن کتاب‎های آموزش مهارت گفتاری مثل “American Accent Training” خودداری کنید: بر اساس تجربه شخصی، این نوع کتاب‎ها بعضاً به اندازه‎ای قواعد ریز و درشت ارائه می‎دهند که احساس خواهید کرد اساساً یادگرفتن مهارت گفتار انگلیسی غیرممکن است!

, , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی