بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی

به عنوان متخصص حوزه یادگیری زبان خارجی، به دفعات با این سوال مواجه شده ام که بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ کی دخترم یا پسرم را بفرستم موسسه زبان؟

بر اساس نتایج تحقیقات، افراد با بالا رفتن سن در یادگیری زبان دچار مشکلاتی در زمینه های خاص می شوند. در رابطه با یادگیری لغت، مطالعات زبان شناختی برتری خاصی را برای افراد جوان تر اثبات نکرده است. اما در مورد یادگیری تلفظ و گرامر، تا قبل از سن 10 سالگی، کودکان توانایی بیشتری نسبت به بزرگ سالان دارند. این برتری به مرور زمان و تا 18 سالگی از بین می رود.

البته باید توجه داشت که افت یکباره توانایی یادگیری زبان در 18 سالگی ممکن است نتیجه عملکرد ذهن افراد نباشد. به عبارت دیگر، افراد در سن 18 سالگی معمولاً از خانواده مستقل می شوند، وارد دانشگاه می شوند و مسئولیت های اجتماعی بیشتری به عهده می گیرند.

شاید افت یادگیری نتیجه افزایش مسئولیت و دغدغه های دیگر باشد و ذهن افراد توانایی یادگیری زبان خارجی را از دست ندهد. اما نکته مهم این است که به لحاظ آماری، اگر می خواهید بر یک زبان خارجی مثل انگلیسی یا فرانسه مسلط شوید، بهتر است از سنین پائین و ترجیحاً از زیر ده سال شروع کرد. در این صورت، شانس شما یا فرزندتان برای یادگیری دشوارترین بخش های زبان یعنی تلفظ و دستور زبان، خیلی بیشتر خواهد بود.

ذکر این نکته هم ضروری است که نوجوانان در سنین خاصی نسبت به هدایت و راهنمایی والدین حساسیت پیدا می کنند و تمایل به سرکشی دارند. اگر فرزند شما در حال طی کردن چنین دوره ای از رشد خود است، بهتر است شروع یادگیری را به وقت دیگری موکول کنید زیرا اگر فرزندتان را مجبور به یادگیری زبان خارجی کنید، احتمالاً نتیجه برعکس خواهید گرفت و شانس او را برای یادگیری زبان در سال های بعد زندگی نیز تقلیل خواهید داد.

پس به صورت خلاصه، باید در نظر داشته باشیم که بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی تا ده سالگی است، اما این بدان معنا نیست که در سنین بالاتر یادگیری زبان غیر ممکن می شود؛ تنها یادگیری با گذشت زمان دشوارتر می شود.

, ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی