چگونه عادت مطالعه منظم ایجاد کنیم؟

چگونه عادت مطالعه منظم ایجاد کنیم؟

برای یادگیری زبان انگلیسی و هر مهارت پیچیده دیگری، چاره ای جز ایجاد عادت تمرین و مطالعه منظم نیست. اما چگونه عادت مطالعه منظم ایجاد کنیم؟

اولین قدم این است که اهداف کوچک و کوتاه‌ مدت برای خود تعریف کنید. قدم دوم تعیین ساعات خاص برای مطالعه است. فراموش نکنید که صرفاً به این دلیل که زمان یادگیری (مخصوصاً در روش خودآموز) انعطاف‌ پذیر است، نباید باعث شود که هر ساعتی که دلتان خواست مطالعه کنید. باید برنامه منظمی داشته باشید.

مثالی می‌زنم تا اهمیت موضوع مشخص شود. خیلی از افراد دوست دارند اندامی متناسب داشته باشند ولی وقت کافی برای رفتن به باشگاه تناسب‌ اندام را ندارند. بنابراین سعی می‌کنند محل زندگی خود را با خرید و جمع ‎آوری وسایل پرورش اندام به یک باشگاه کوچک تبدیل کنند.

به خاطر هزینه بالای این کار، افراد در اوایل کار، خود را مجبور به تمرین در خانه و استفاده از آن وسایل می‌کنند، اما به‌ مرور زمان، وقت تمرین به وقت خواب نزدیک‌ تر و نزدیک‌ تر می‌شود و زمانی می‌رسد که بعد از یکی دو روز وقفه، به‌ کلی تمرین را رها می‌کنند.

شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد؛ شاید شما هم یک تردمیل یا چند دمبل دارید که دارند گوشه خانه یا انباری خاک می‌خورند! برای خود من، بارها و بارها چنین چیزهایی در مورد ورزش، رژیم غذایی و مطالعه پیش آمده است.

پس یادتان باشد که نقش تعیین ساعات خاص از روز برای یادگیری زبان در نتیجه نهایی بسیار مهم و حیاتی است، و این کار باعث تثبیت عادت در زندگی شما می‌شود. هر بار که کاری را تکرار می‌کنید، رشته‎ نازکی به طناب عادت‎ تان اضافه می‌کنید و آن را ضخیم‎ تر و محکم‎ تر می‌کنید.

قدم سوم این است که تا می‌توانید در محل زندگی و کار خود اشیاء و نوشته‌ هایی را قرار دهید که شما را ترغیب کنند ارتباط فکری خود با زبان انگلیسی را حفظ کنید. مثلاً، کتاب خود را در نزدیک‌ ترین جای ممکن قرار دهید یا نقل‌ قول‌ های انگیزشی به زبان انگلیسی را پرینت بگیرید و بر روی دیوار و در یخچال و کمد نصب کنید و هر چند وقت یک‌ بار آن‌ها را عوض کنید.

البته این سه قدم، صرفاً برای شروع کار است و در ادامه و برای استمرار طولانی مدت یادگیری زبان، نیاز به استراتژی های دیگری خواهید داشت و حتی لازم است گاهی اوقات استراتژی های موجود را بازبینی کنید و تغییر دهید.

, , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی