چرا باید اهداف را مخفی کنیم؟

چرا باید اهداف خود را مخفی کنیم؟

چرا باید اهداف خود را مخفی کنیم؟

معمولاً اهداف خود را پیش از اینکه قدمی در جهت رسیدن به آن اهداف برداشته باشیم، با دوستان و اطرافیان خود در میان میگذاریم. شاید امیدواریم کمکی از دست کسی بربیاید. شاید دوست داریم اطرافیان به ما انگیزه بدهند. شاید میخواهیم با اعلام کردن اهداف مان، خود را به صورت علنی متعهد به آن اهداف نماییم، طوری که نتوانیم به سادگی پا پس بکشیم. کار درست هم همین است. نیست؟ اصلاً چرا باید اهداف خود را مخفی کنیم؟

بر اساس یافته ‎های علمی، زمانی که اهداف خود را به صورت علنی به تمامی اطرافیان خود اعلام می‎کنید، احتمال رسیدن به آن اهداف کمتر می‎شود! چرا باید این طور باشد؟ توضیحی که برای این موضوع عجیب ارائه شده است این است که معمولاً یکی از دلایل ایجاد تغییر مثبت در زندگی افراد، جلب نظر و تحسین دیگران است. اگر هدف خود را اعلام کنید، تا حدی این جلب توجه اتفاق می‎افتد و انگیزه شما برای ادامه مسیر کمتر می‎شود.

توضیح دیگری که ارائه شده است این است که وقتی هدف خود را اعلام میکنیم، بعضی از اطرافیان در مورد مشکلات رسیدن به آن هدف هشدار میدهند و میگویند ممکن است هدف عملی نباشد. در واقع، در ابتدای مسیر، حتی کوچکترین بازخورد منفی میتواند شما را از رسیدن به هدف نهایی بازدارد.

پس حالا که میدانیم چرا باید اهداف خود را مخفی کنیم، قبل از شروع یادگیری زبان انگلیسی، سعی کنید همکاران و اطرافیان خود را در جریان هدف خود برای یادگیری زبان قرار ندهید و در پایان کار، با نتیجه ‎ای که تلاش‎ هایتان به بار آورده است، آن‌ها را متعجب کنید!

به جای اعلام هدف خود برای یادگیری زبان، تمام انگیزه ‎هایی که برای یادگیری زبان انگلیسی دارید و تمامی امتیازاتی که از این طریق به دست خواهید آورد، را روی کاغذ بنویسید و هر زمان احساس کردید فشار اولیه یادگیری دارد انگیزه شما را سست می‎کند، به این لیست مراجعه کنید.

, ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی