شروع یادگیری زبان

شروع یادگیری زبان، چالش 30 روزه

حتماً سعی کنید، مراحل حساس اولیه را با انرژی و انگیزه بالا طی کنید. برای اطمینان از این کار، پیشنهاد می‎کنم در مرحله شروع یادگیری زبان، چالش 30 روزه برای خود تعریف کنید و تحت هیچ شرایطی، اجازه ندهید در آن 30 روز، وقفه بیش از یک روز در یادگیری شما اتفاق بیافتد.

حتی اگر روز خاصی سرتان کاملاً شلوغ است و تنها 5 دقیقه وقت دارید، همان 5 دقیقه را صرف یادگیری یکی دو لغت جدید بکنید یا حداقل یک پاراگراف جدید بخوانید تا روند یادگیری شما قطع نشود.

هر روز 40 تا 60 دقیقه زمان صرف یادگیری کنید: بهتر است مطالعه خود را به همین مدت زمان کوتاه در روز محدود کنید چون در مراحل اولیه، احساس فشار زیادی خواهید کرد.

در انتهای 30 روز، رشته عادت مطالعه شما تا حدی ضخیم و محکم خواهد شد و احتمال انصراف از استمرار یادگیری کمتر خواهد بود. وقتی از این مرحله عبور کنید، یادگیری با لذت نسبی همراه خواهد بود و این احساس ادامه راه را هموار خواهد کرد.

پس هدف این چالش 30 روزه این است که دانش زبانی شما به اندازه‎ ای پیشرفت کند که بتوانید از مرحله نه چندان خوشایند اولیه عبور کنید و از ادامه دادن یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید.

در زمینه ریزش زبان ‎آموزان در سطوح مختلف یادگیری، آمار دقیقی وجود ندارد، اما بر اساس تجربه شخصی و مطالعات بنده، ریزش ‎ها بیشتر در سطوح پایین اتفاق می ‎افتند.

یعنی ممکن است کلاس‎ سطح 1 در یک آموزشگاه با 20 زبان ‎آموز تشکیل شود ولی برای شروع سطح 2، تنها 7 نفر از آن بیست نفر ثبت‎ نام کنند. درحالی‌ که این ریزش در سطوح بالاتر، کمتر اتفاق می‎افتد.

اهمیت این قضیه در آن است که اگر شما بتوانید مراحل اولیه یادگیری را طی کنید، احتمال استمرار یادگیری با گذشت زمان، بیشتر و بیشتر خواهد شد چون اساساً در مراحل اولیه یادگیری، شما باید به اراده خود تکیه کنید، اما در ادامه راه، لذت یادگیری و عادت‎ مطالعه منظم، شما را از تکیه به قدرت اراده خود بی ‎نیاز خواهد کرد.

, , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی