بزرگترین اشتباه در یادگیری گرامر

بزرگترین اشتباه در یادگیری گرامر

برای یادگیری دستور زبان انگلیسی، روش‌های زیادی پیشنهاد می‌شود که بسیاری از آن‌ها غیرعلمی و در مواردی کاملاً مضر هستند  و به روند یادگیری شما آسیب وارد می‌کنند (برای خواندن یک سری از این پیشنهادات مضر، اینجا کلیک کنید). در زیر، بزرگترین اشتباه در یادگیری گرامر را توضیح خواهم داد.

یادگیری نکات گرامری به‌ صورت سریالی و پشت سرهم: گرامر برای یادگیری زبان دوم می‎تواند مفید باشد، اما مغز انسان در استفاده از قاعده و الگوریتم، عملکرد ناامیدکننده ‎ای دارد، مخصوصاً اگر تعداد این قواعد زیاد باشد (که این موضوع در مورد زبان کاملاً صادق است).

مطمئن هستم برای شما هم پیش آمده است که باوجوداینکه یک نکته گرامری را قبلاً به‌ صورت کامل یاد گرفته‌ اید، در هنگام صحبت کردن، نوشتن یا حتی آزمون چهارجوابی گرامر، آن نکته را نادیده گرفته‌ اید!

درست است که این مسئله در مورد تمامی نکات گرامری پیش می‎ آید، اما اگر نکات گرامری را به‌صورت سریالی و پشت سرهم یاد بگیرید، مطمئن باشید این نوع “فراموشی” بسیار بیشتر از حالت عادی خواهد بود. این شیوه‎ یادگیری سریالی در طولانی‌ مدت کمکی به شما نخواهد کرد و بعد از مدتی نکات حفظ شده فراموش خواهند شد.

پس راه‌ حل چیست؟ بهترین حالت این است که کتاب گرامرتان را زمانی مطالعه کنید که برای بیان (یا درک) یک مفهوم به یک ساختار خاص دستوری احتیاج دارید. مثلاً تصور کنید که قرار است یک داستان را برای کسی تعریف کنید. برای تعریف داستان می‌ بایست از زمان گذشته ساده استفاده کنید: اگر نحوه استفاده از زمان گذشته ساده را نمی‌دانید، اکنون زمان خوبی برای استفاده از کتاب گرامرتان است!

با این‌ حال، حتی در این حالت هم بهتر است از مراجعه به کتاب گرامر صرف نظر کنید و اجازه بدهید گذر زمان و تماس طولانی‎ مدت با زبان انگلیسی، نکات گرامری را به صورت خیلی موثرتر به شما آموزش دهد.

اگر همچنان اصرار دارید که حتماً کتاب گرامرتان را بخوانید و مرتباً مرور کنید، حداقل تمامی نکات مربوط به یک قاعده دستوری و تمامی استثنائات را در یک جلسه به‌ صورت سریالی مطالعه نکنید، چون این کار بسیار بسیار مضر و غیراصولی است؛ در وهله اول، قاعده اصلی را یاد بگیرید و مطمئن باشید وقت برای یادگیری استثنائات زیاد است.

سال‌ها پیش، کتابی دیدم که تمامی قواعد و استثنائات املائی زبان انگلیسی را به‌دقت در بیش از 200 صفحه لیست کرده بود! آیا به نظرتان کار عاقلانه‌ ای است که 200 صفحه قانون و قاعده را صرفاً جهت درست نوشتن املاء کلمات انگلیسی حفظ کنید؟! آیا اصلاً این کار شدنی است؟ آیا یادگرفتن املاء تک‌ تک کلمات انگلیسی ساده‌ تر از یادگیری و استفاده از آن تعداد قانون و قاعده املائی نیست؟ قطعاً، یادگیری آن تعداد قاعده، کار اشتباهی است. یادتان باشد که در مورد نکات گرامری، اشتباه مشابهی مرتکب نشوید.

, , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی