زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی

زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی

زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی بستگی دارد به میزان تسلطی که می‌خواهید به دست بیاورید و میزان وقت و انرژی که صرف یادگیری می‌کنید. بر اساس برآوردهای دانشگاه کمبریج، برای عبور از سطح مبتدی و انجام کارهای روزمره ساده در یک محیط انگلیسی ‎زبان، بین 180 تا 200 ساعت آموزش کلاسی نیاز دارید. البته این اعداد، میانگین یادگیری کلاسی هستند (یعنی پیش‎ فرض این است که برای هر ساعت کلاس، یک تا دو ساعت خارج از کلاس صرف مطالعه می‎شود). اما باید این نکته را در نظر داشت که بسیاری از زبان ‎آموزان عمدتاً خود را به یادگیری در ساعات کلاس محدود می‎کنند و از مطالعه خارج از کلاس امتناع می‎کنند، که این موضوع باعث می‎شود میانگین ساعات آموزش کلاسی برای رسیدن به یک سطح خاص، بالاتر برود.

در واقع، زبان‎ آموزان موفق که از کلاس‎ های زبان تنها به عنوان مکمل مطالعه شخصی استفاده می‎کنند، بسیار سریعتر به این هدف می‎رسند. در مورد شخص بنده، وقتی که می‎خواستم آلمانی را در کلاس‎ های دانشگاه یاد بگیرم، بعد از حدود 200 ساعت یادگیری کلاسی و حداقل 200 ساعت دیگر برای حل تمرین‎ های مختلف کتاب درسی در خارج از کلاس، تقریباً هیچ توانایی ‎ای‎ در برقراری ارتباط به زبان آلمانی نداشتم. اما در تلاش دوم خودم برای یادگیری زبان آلمانی، بدون شرکت در کلاس زبان، در کمتر از ده روز از سطح دانش زبانی گذشته خود فراتر رفتم (البته، نمی‎توانستم به خوبی گذشته، افعال را صرف کنم و در مورد نکات گرامری توضیح دهم، اما این نوع اطلاعات گرامری کمکی هم به یادگیری طولانی‌ مدت نمی‎کند).

منظور این است که باورهای شما و کیفیت مطالعه تأثیر بسیار زیادی بر نتایج نهایی دارد. پس اگر با روش درست پیش بروید، می‎توانید زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی را کاهش دهید. برعکس، اگر روش اشتباهی را در پیش بگیرید، زمان بیشتری نیاز خواهید داشت: یادتان باشد که در مدارس، حداقل 500 ساعت عربی و انگلیسی تدریس می‎شود، اما در پایان دوره اکثر دانش آموزان حتی یک جمله هم نمی‎توانند بسازند و اگر در محیط عرب یا انگلیسی ‎زبان قرار بگیرند، توانایی انجام امور بسیار پایه ‎ای را هم نخواهند داشت.

اگر می‌خواهید در خارج از کشور ادامه تحصیل دهید، حتی بعد از چند سال تمرین و مطالعه زبان انگلیسی، در اوایل دوره تحصیلی‌ تان دچار مشکلات زیادی خواهید شد، اما این موضوع فقط مربوط به زبان نمی‌شود و آداب‌ و رسوم آکادمیک و غیرآکادمیک شما را بیشتر به چالش خواهند کشید. مثلاً، خود بنده باوجود سال‌ها مطالعه و تدریس زبان و حتی سال‌ها همکاری و تعامل حضوری مستمر با یک ایرانی-آمریکایی، تا زمانی که در یک کلاس درس در آمریکا شرکت نکرده بودم، نمی‌دانستم که شیوه بحث کردن ما ایرانی ‎ها بسیار تندتر، تهاجمی ‎تر و پرحرارت‌ تر از آمریکایی ‏‎ها است.

البته این به این معنی نیست که برای تحصیل و زندگی در خارج از کشور، سال‎های سال مجبور خواهید بود پشت میز خود بنشینید و زبان یاد بگیرید: پس از عبور از مراحل اولیه، انگلیسی به یک ابزار برای انجام کارهای مختلف، جمع ‎آوری اطلاعات و لذت بردن از نوشته‎ها و آثار سرگرم‎ کننده تبدیل خواهد شد و یادگیری بدون خودآگاهی پیش خواهد رفت. یعنی مثلاً به جای اینکه اخبار فارسی بخوانید، فیلم فارسی ببینید، روابط خود را به افراد فارسی ‎زبان محدود کنید و …، بسیاری از این فعالیت‎ها را به زبان انگلیسی انجام خواهید داد و در همین فرایند، دانش زبانی خود را نیز تقویت خواهید کرد. پس نگران روند طولانی‎ مدت یادگیری زبان انگلیسی نباشید.

, , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی