غلبه بر غول ترسناک یادگیری زبان

غلبه بر غول ترسناک یادگیری زبان

غلبه بر غول ترسناک یادگیری زبان: تصور کنید چشم‌ های شما را بسته‌ اند و در خانه‌ ای متروکه در تاریکی مطلق رهایتان کرده‌ اند. سعی می‌کنید بفهمید کجا هستید. به‌ آرامی شروع به حرکت می‌کنید و با دستان خود در و دیوار خانه را لمس می‌کنید تا درک درستی از موقعیت خود داشته باشید. شاید پایتان به میز برخورد کند، شاید یک شیء داغ دستتان را بسوزاند، شاید از پله‌ ها بیافتید، شاید به درون چاهی سقوط کنید، شاید…. ترسناک است، دلهره ‎آور است. نیست؟

یادگیری زبان خارجی (مخصوصاً اگر به روش خودآموز باشد)، بی‌ شباهت به این شرایط نیست. نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، با چه کتابی تمرین کنید، از کدام فرهنگ لغت استفاده کنید، به حرف چه کسی اعتماد کنید،…. هر کس یک چیزی می‌گوید، و شما کاملاً سردرگم هستید.

حتی وقتی دل را به دریا می‌زنید و به یک نفر اعتماد می‌کنید و روش او را در پیش می‌گیرید، در شروع کار، همه چیز گنگ و نامفهوم است. همه چیز پیچیده و بی‌ منطق است. بعد از روزها و شاید هفته‌ ها تلاش بی‌ثمر، یادگیری را به حالت تعلیق درمیاورید و نهایتاً آن را به‌ کلی رها می‌کنید چون احساس می‌کنید، این کار نشدنی است یا ارزش این همه تلاش را ندارد. در این وبلاگ، هدف من این است که به شما کمک کنم چراغی روشن کنید و راه خود را پیدا کنید؛ هدف من این است که در دام یأس و ناامیدی نیافتید.

شاید تا به‌ حال چندین بار تصمیم گرفته‌ اید زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیرید. شاید حتی کلاس‏های مختلف زبان را هم امتحان کرده‌ اید. شاید این تجربه‌ های ناموفق در منزل و در کلاس‌ های زبان مدرسه و یا دانشگاه، به‌ اندازه‌ ای شما را فرسوده و بدبین کرده‎ اند که از خود می‌پرسید: آیا اصلاً یادگیری زبان انگلیسی در این سن امکان‎ پذیر است؟!

من “احسن پاشازاده”، فارغ التحصیل دوره دکتری در رشته آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه تهران هستم و در این وبلاگ سعی می‌کنم تا مشکلات و راهکار‌های یادگیری زبان انگلیسی را تشریح کنم. به‌ عنوان کسی که انگلیسی را بدون شرکت در کلاس زبان یاد گرفتم، قصد دارم تجربیات یادگیری و تدریس زبان خودم را همراه با دانش آکادمیکی که از طریق تحصیلات دانشگاهی به دست آوردم به اشتراک بگذارم.

سعی من بر این خواهد بود که از زبان پیچیده و علمی استفاده نکنم و درعین‌ حال، ادعایی نخواهم کرد که با مطالعات علمی معتبر در تضاد باشد. نکاتی که در این وبلاگ خواهم آورد، نکاتی هستند که آرزو داشتم زمان یادگیری زبان به من گوشزد می‌شد تا از اشتباهات بزرگی که در زمینه فراگیری زبان انگلیسی مرتکب شدم، جلوگیری کنم.

اعتقاد راسخ و عمیق من این است که بزرگ‌ ترین مانع یادگیری زبان را می‎توان به باورهای اشتباه و محدودکننده در مورد ماهیت زبان و نحوه‎ی فراگیری آن، نسبت داد. بنابراین، در قسمت ‎های مختلف این نوشته سعی خواهم کرد پیش از هر کاری، این باورهای رایج اما اشتباه را که مانع یادگیری مؤثر زبان انگلیسی می‌شوند به چالش بکشم و باورهای بهتر و علمی‎ تری را به شما پیشنهاد کنم. و نهایتاً، راهکارهای کاربردی و عملی یادگیری زبان را با جزئیات ارائه خواهم کرد تا بر غول ترسناک یادگیری زبان غلبه کنید.

, ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی