ترجمه رسمی پروانه کسب، طبابت و مهندسی

ترجمه و تایید پروانه فعالیتترجمه رسمی پروانه کسب، طبابت و مهندسی

پروانه فعالیت (اعم از پروانه کسب، طبابت و مهندسی) با ارائه اصل پروانه قابل ترجمه رسمی و تایید دادگستری و وزارت خارجه است. در مورد پروانه طبابت و مهندسی، باید اصل دانشنامه پشتیبان نیز به همراه پروانه برای اخذ تاییدات به مراجع قانونی ارسال گردد.

پروانه فعالیت پس از مدت مشخصی اعتبار خود را از دست میدهند. معمولاً، پروانه های منقضی شده برای اخذ پروانه جدید به نهاد صادر کننده تحویل داده می شوند.

گاهی اوقات مراجعین به دارالترجمه ها نیاز دارند که اثبات کنند در دوره زمانی طولانی تحت پروانه های مختلف به کار خاصی مثل طبابت اشتغال داشته اند. مثلاً، پزشکی که به مدت بیست سال به کار طبابت اشتغال داشته است، نمی تواند صرفاً با ترجمه آخرین پروانه خود این اشتغال بیست ساله را به مراجع خارجی اثبات کند.

از انجایی که کپی پروانه منقضی شده هم قابل ترجمه رسمی و تایید مراجع قاننیست و اصل پروانه هم تحویل داده شده است، شخص باید با مراجعه به نهاد صادر کننده پروانه، درخواست نماید که پروانه منقضی شده با صدور یک گواهی جداگانه تصدیق شود. گواهی صادر شده حاوی اطلاعات و شماره های شناسایی پروانه است که در صورت نیاز، مراجع قانونی می توانند این اطلاعات را با اطلاعات مندرج در کپی پروانه انطباق دهند.

این گواهی قابلیت تایید دادگستری و وزارت خارجه را دارا است، که برای این کار، گواهی مذکور به همراه کپی پروانه منقضی شده و اصل مدرک تحصیلی پشتیبان به دادگستری و وزارت جارجه ارسال می گردد. البته، باید توجه نمود که صرفاً همین گواهی قابل تایید است و کپی پروانه از درجه اعتبار ساقط است.

نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که برای ترجمه رسمی با مهر مترجم و بدون تاییدات دادگستری و وزارت خارجه، نیازی به مدرک تحصیلی پشتیبان نیست و مترجم با رویت اصل پروانه اقدام به ترجمه رسمی آن می نماید. معمولاً، مهر مترجم اعتبار لازم برای مراجع خارجی را دارد و نیاز به تاییدات نیست، اما برای اطمینان بهتر است از مرجع درخواست کننده ترجمه اطلاعات لازم در این مورد اخذ گردد تا روند ترجمه با هزینه کمتر و در زمان کوتاهتر طی گردد.

اگر نیاز به اطلاعات تکمیلی دارید، با کارشناسان ما در دارالترجمه رسمی 861 سعادت آباد و شهرک غرب تهران تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

, , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی