مسئولیت قانونی جعل مهر مترجم رسمی

بعضی از مؤسسات حقوقی و مسافرتی برای سودجویی بیشتر اقدام به جعل مهر مترجم رسمی و همچنین مهر دادگستری و وزارت امور خارجه میکنند. مشتریان این مؤسسات باید توجه داشته باشند که مسئولیت قانونی جعل مهر مترجم رسمی صرفاً به این مؤسسات محدود نخواهد بود و صاحب سند هم درگیر شکایات حقوقی خواهد شد. در واقع، بر اساس اعلام اداره امور مترجمین قوه قضائیه، صاحب سند و جاعل به یک اندازه مسئول خواهند بود.

البته، مؤسسات حقوقی و مسافرتی زیادی وجود دارند که صرفاً به خاطر تسریع امور مراجعین و دریافت کمیسیون از دارالترجمه ها اقدام به اخذ مدارک مشتریان خود برای ترجمه رسمی میکنند. اما برای اطمینان خاطر بهتر است اسناد خود را شخصاً به دارالترجمه ها بسپارید.

اهمیت این موضوع از آن جهت است که حتی اگر موسسه حقوقی که به آن مراجعه کرده اید قصد انجام کار غیر قانونی نداشته باشد، معمولاً این مؤسسات بعد از دریافت اسناد شما، برای ترجمه با دارالترجمه های مختلف تماس میگیرند و کارتان را به دفتری می سپارند که بیشترین تخفیف را بدهد.

معمولاً بیشترین تخفیف را دفاتر واسطه میدهند. برخی از این دفاتر واسطه با مترجمین رسمی قرارداد دارند و این مترجمین بر صحت و دقت ترجمه ها نظارت میکنند (البته اگر کار دفتر واسطه زیاد نباشد و مترجم طرف قرارداد هم متعهد به انجام درست کار باشد).

اما برخی از دفاتر واسطه سربرگ مهر و امضا شده خالی را از مترجمین رسمی خریداری میکنند و ترجمه را (که توسط مترجمین غیررسمی و عمدتاً ضعیف انجام میشود) روی آنها پرینت میگیرند و بدون هیچ نظارتی تحویل مشتری میدهند. بدیهی است که در این صورت کار شما با نازلترین کیفیت انجام خواهد شد. همچنین، در صورت اشتباه در درج اطلاعات مهم یا حتی مفقود شدن مدارک در جریان ارسال های متعدد، مسیر پیگیری برای شما بسیار طولانی، پردردسر و گاهاً غیرممکن خواهد بود.

دارالترجمه های رسمی که دارای مترجم مستقر هستند، بهترین و مطمئن ترین راه برای انجام ترجمه رسمی هستند که پیوسته از طرف مراجع قضایی مورد بازرسی قرار میگیرند و شما میتوانید مدارک خود را بدون نگرانی از مسئولیت قانونی جعل مهر مترجم رسمی، به آنها بسپارید.

دارالترجمه 861 که در منطقه سعادت آباد و شهرک غرب فعالیت میکند، دارای مترجم مستقر است که صاحب امتیاز دارالترجمه نیز است. شما میتوانید کارهایتان را با اطمینان خاطر به دفتر ترجمه ما بسپارید و آنها را در اسرع وقت تحویل بگیرید.

, , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی