چطور نمره لیسنینگ تافل را دوبرابر کردم

چطور نمره لیسنینگ تافل را دوبرابر کردم

چطور نمره لیسنینگ تافل را دوبرابر کردم آن هم در عرض یک روز!

سالها پیش، وقتی برای اولین بار قسمت listening تافل اینترنتی (یا همان iBT) را امتحان کردم، نمره ام برای خودم شوکه کننده بود. قبل از تافل اینترنتی، سالها تافل کاغذی تدریس کرده بودم و در خود آزمون هم نمره ام خیلی نزدیک نمره کامل بود. باورم نمی شد در نسخه اینترنتی همان آزمون، حتی نصف سوالات لیسنینگ را هم نمی توانستم درست پاسخ دهم. در تلاش های بعدی، نتایج دو سه نمره بهتر شد ولی هنوز زیر 16 می شدم.

آدم ها وقتی با ضعف جدی در عملکرد خود مواجه می شوند، به دلیل کشش ذاتی به منفی نگری، دلیل این ضعف را به عدم توانایی خود نسبت می دهند. راستش را بخواهید، من هم به خودم شک کردم. به خودم می گفتم نکند من فقط تست های خاصی را می توانم درست بزنم؟! نکند فقط توهم زده ام که دانش زبانی خوبی دارم؟! ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید چطور نمره لیسنینگ تافل را دوبرابر کردم:

در ناامیدی کامل، رفتم سراغ چیزی که همه می روند: گوگل! در مورد استراتژی های مختلف مطالعه کردم و دوباره امتحان کردم. ولی نتیجه همان بود. تا اینکه یک روز در یک سایتی خواندم که یادداشت برداری حین گوش کردن برای بعضی ها ممکن است نتیجه برعکس داشته باشد و منجر به پرت شدن حواس آنها شود.

نوت برنداشتن حین لیسنینگ خیلی عجیب به نظرم می آمد: مگر می شود چند دقیقه صحبت کردن ممتد را به خاطر سپرد و از روی حافظه جواب سوالات را داد؟! ولی از آنجایی که بسیار ناامید و مستاصل بودم، تصمیم گرفتم این راه را هم امتحان کنم.

نتیجه عجیب بود: در تلاش اول، نمره کامل به دست آوردم! گفتم شاید شانسی بوده یا لیسنینگ ساده بوده، اما در تست های بعد هم نهایتاً یک یا دو اشتباه بیشتر نداشتم.

نکته این است که شما هم به خودتان اجازه بدهید ترفندهای مختلف (هرچند غیر منطقی) را امتحان کنید و ببینید چه نتیجه ای می گیرید. بر اساس تجربه چندین ساله، به شما اطمینان می دهم اگر دانش زبانی تان در سطح متوسط (اینترمدیت) است، می توانید با تمرین و استراتژی درست نمره کامل هم به دست بیاورید.

, , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی