ترجمه رسمی مدارک تحصیلی دبیرستان

 


ترجمه رسمی مدارک تحصیلیریز نمرات و گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی جزو مدارکی هستند که لازم است برای اخذ پذیرش از دانشگاه (مخصوصاً در مقطع کارشناسی) ترجمه شوند و به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه برسند. در ادامه این نوشته نحوه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی دبیرستان و گرفتن تاییدیه وزارت دادگستری و خارجه با ارائه تمامی جزئیات ضروری، توضیح داده خواهد شد.

در ابتدا، لازم است اصل مدارک تحصیلی را از مرکز آموزشی خود دریافت کنید. توجه داشته باشید که برای طی کردن روند ترجمه و تایید این مدارک، مهر و امضاهای زیر ضروری است:

  • مدیر مرکز آموزشی
  • مسئول امتحانات
  • آموزش و پرورش ناحیه

در این مرحله، با دارالترجمه مورد نظر خود تماس بگیرید و درخواست کنید کد شناسایی دفتر ترجمه را به شما اعلام کنند. (کد شناسایی دارالترجمه دکتر پاشازاده که در منطقه شهرک غرب و سعادت آباد تهران قرار دارد، شماره 861 است). در مرحله بعدی، با در دست داشتن اصل مدارک دبیرستان و پیش دانشگاهی و همچنین کد شناسایی دفتر ترجمه مورد نظر، می بایست به یک دفتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کنید تا مدارک شما از طرف آموزش و پرورش تایید شود.

در صورتی که به دفتر پیشخوان دولت دسترسی ندارید، می توانید از طریق سامانه آموزش و پرورش که اخیراً راه اندازی شده است، درخواست خود را به صورت اینترنتی در این لینک ثبت کنید و کد پیگیری خود را به دارالترجمه ارائه دهید.

تاییدیه مدارک پیش دانشگاهی و دبیرستان شما طی چند روز کاری به دارالترجمه ای که مشخص کرده اید ارسال خواهد شد. این کار از طریق سامانه خاصی که برای این منظور طراحی شده است انجام می پذیرد و نیازی نیست شما کار خاصی انجام دهید. برگه تاییدیه دفتر پیشخوان توسط مترجم رسمی مهر و امضا می شود و همراه با اصل مدارک به دادگستری و وزارت خارجه ارسال می شود تا ترجمه تایید شود. البته، فراموش نکنید که اصل مدارک باید تحویل دارالترجمه شوند تا فرایند ترجمه رسمی شروع شود.

توجه داشته باشید که دارالترجمه ها در قبال تایید یا عدم تایید مدارک شما توسط آموزش و پرورش و یا تاخیر به وجود آمده در این زمینه هیچ مسئولیتی ندارند. در صورت بروز مشکل در این مرحله، شما باید شخصاً از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به آموزش و پرورش پیگیری نموده و اشکالات احتمالی را رفع کنید.

, , , , ,

Related Posts

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی