برای ترجمه رسمی مدارک دبیرستان یا همان دوره متوسطه دوم، لازم است تاییدیه تحصیلی داشته باشید. این تاییدیه از طریق سامانه آموزش و پرورش صادر میشود.

برای ثبت درخواست میتوانید شخصاً اقدام کنید و یا از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت. همچنین بعضی از دارالترجمه های رسمی با دریافت مقداری هزینه خدمات ثبت درخواست را ارائه میدهند.

لازم به ذکر است تاییدیه تحصیلی صرفاً برای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی صادر میشود و ریز نمرات مربوطه تاییدیه جداگانه ندارند.

این تاییدیه برای فارغ‌التحصیلان سالهای دور نیز قابل صدور است، اما ممکن است به دلیل انحلال مدرسه و یا ادغام مناطق آموزشی با تاخیر مواجه شود.

اگر شخصاً از طریق پرتال آموزش و پرورش اقدام به درخواست تأییدیه میکنید، توجه داشته باشید که باید طرف گیرنده درخواست را دفاتر ترجمه رسمی یا همان دارالترجمه های رسمی قرار دهید. در غیر این صورت، تاییدیه به دست دارالترجمه رسمی نخواهد رسید.

اگر درخواست شما بیش از یک هفته مسکوت ماند و تایید نشد، احتمالأ درخواست را درست ثبت نکرده اید و بهتر است با مراجعه حضوری به اداره کل آموزش و پرورش و ارائه مدارک درخواست کنید روند تایید تسریع شود.

 

, ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی