مترجم گوگل: بیش از یک میلیارد دانلود

در اوایل سال 2021، مترجم گوگل ترنسلیت با عبور از یک میلیارد دانلود رکورد جدیدی از خود بجا گذاشته است. این تعداد دانلود برای یک نرم افزار ترجمه ماشینی فوق العاده است.

اکثر نرم افزارهایی که به این میزان از محبوبیت می رسند، نرم افزارهای شبکه های اجتماعی و ارتباط جمعی هستند. این که مترجم گوگل توانسته است در میان غول هایی نظیر یوتیوب یا تویتر جایی برای خود باز کند، قابل توجه است.

البته، با توجه به قابلیت های فوق العاده گوگل ترنسلیت، شاید خیلی عجیب نیست که این نرم افزار به این میزان از محبوبیت دست یافته است.

در حال حاضر، اپلیکیشن ترجمه گوگل 109 زبان زنده دنیا را در کسری از ثانیه ترجمه می کند. دوبین ترجمه گوگل می تواند تابلوها شهری و برچسب محصولات را به آسانی ترجمه کند. این قابلیت که به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت قابل استفاده است، در طول سفرهای خارجی بسیار کاربرد دارد.

همچنین، گوگل قابلیت تشخیص صدا را تا حد بسیار زیادی ارتقا داده است، طوری که حتی در زبان فارسی، اگر کلمات به صورت درست و مشخص تلفظ شوند، گوگل به راحتی آنها را به متن تبدیل میکند و در صورت نیاز به زبان مقصد ترجمه می کند.

بسیاری از زبان آموزان در سراسر جهان برای ارتقای سطح زبانی خود به مترجم گوگل مراجعه می کنند. در بسیاری از موارد، جملات مورد نیاز زبان آموزان به آسانی توسط مترجم ترنسلیت قابل ترجمه است.

البته، هنوز ترجمه گوگل در مورد جملات و متونی که بار فرهنگی دارند، از دقت کافی برخوردار نیست، اما در خصوص متون علمی و ژورنالیستی، گوگل به راحتی از پس کار ترجمه برمی آید.

با پیشرفت هوش مصنوعی و پیدایش الگوریتم های ارتقا یافته و همچنین تکامل کامپیوترهای کوانتوم، به زودی مترجم گوگل ما را از ترجمه بسیاری از متون بی نیاز خواهد کرد. البته، شخصاً به عنوان مترجم مسئول یک دارالترجمه رسمی این مسئله برای من خوشایند نیست، اما نمی توان در مقابل تحول ایستادگی کرد. میتوانید برای دانلود مترجم گوگل از لینک ارائه شده استفاده کنید.

, , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی