نمونه فرم ترجمه شناسنامه

نمونه ترجمه شناسنامه

 

فرم ترجمه شناسنامه یکی از پرکاربردترین فرمهای دارالترجمه رسمی است. معمولاً دارالترجمه ها با جایگزین کردن اطلاعات فردی هر شخص در داخل فرم در مدت زمان لازم برای ترجمه صرفه جویی میکنند.  اگر لازم است صرفاً یک ترجمه غیر رسمی از شناسنامه خود به سفارت یا مرجع خارجی ارائه دهید، نمونه فرم ترجمه شناسنامه زیر را به صورت فایل ورد بارگذاری شده است دانلود کنید و اطلاعات خود را داخل آن تایپ کنید. برای دسترسی به نمونه فرم روی لیک زیر کلیک کنید.

نمونه فرم ترجمه شناسنامه

قیمت ترجمه شناسنامه

شناسنامه یکی از مدارک مهم است که معمولاً برای اثبات هویت یا روابط خانوادگی ترجمه می شود. توجه داشته باشید که برای ترجمه رسمی، کل شناسنامه باید ترجمه شود و دارالترجمه رسمی نمی تواند قسمتی از آن را ترجمه کند. همچنین، دارالترجمه مجاز نیست اطلاعاتی به شناسنامه اضافه کند یا تاریخ ذکر شده در شناسنامه را عوض کند. اگر نیاز است اطلاعاتی را تصحیح کنید، به ثبت احوال مراجعه کنید و با ارائه اسناد پشتیبان درخواست خود را پیگیری کنید.

قیمت ترجمه شناسنامه در سال 1399 به زبان انگلیسی 25 هزار تومان است. هزینه ترجمه شناسنامه در دارالترجمه ترکی استانبولی، آلمانی و سایر زبان های غیر انگلیسی 32 هزار تومان است. البته، توجه داشته باشید که به ازای هر واقعه ثبت شده در داخل شناسنامه (از قبیل ازدواج، فرزند، طلاق، توضیحات مربوط به تغییر نام یا نام خانوادگی و غیره) 5 هزار تومان به هزینه پایه اضافه خواهد شد.

مطابق نرخنامه مصوب دادگستری، مبلغ 25 هزار تومان هم بابت هزینه های دفتری اخذ می شود. همچنین، برای برابر با اصل کردن هر صفحه کپی شناسنامه مبلغ هزار تومان دیگر باید پرداخت شود.

پس به عنوان مثال، اگر شناسنامه ای مربوط به یک فرد مجرد باشد که هیچ توضیحاتی داخل آن ذکر نشده است، با فرض اینکه تعداد صفحات کپی برابر با اصل پنج صفحه است، قیمت ترجمه شناسنامه به زبان انگلیسی به این صورت محاسبه خواهد شد:

55000 = 5000 + 25000 + 25000

اگر همین شناسنامه به زبان ترکی استانبولی باشد، قیمت ترجمه به این صورت خواهد بود:

62000 = 5000 + 25000 + 32000

در صورتی که مثلاً شناسنامه دو مورد ثبت فرزند، یک مورد ازدواج، یک مورد توضیحات داشته باشد به مبالغ بالا 20 هزار تومان دیگر اضافه خواهد شد.

البته این هزینه ها صرفاً مربوط به ترجمه می باشد و برای تاییدات دادگستری و وزارت خارجه، هزینه جداگانه ای اخذ می شود. در شهر تهران مجموع هزینه این تاییدات و هزینه پیک بین 100 تا 120 هزار تومان خواهد بود که این این مبلغ به مبالغ فوق اضافه می شود.

,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی