نمونه فرم ترجمه کارت ملی به انگلیسی

کارت ملی، به عنوان رایج ترین مدرک هویتی، برای ارائه با سفارت های خارجی ترجمه رسمی می شود. نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که هر دو طرف کارت ملی می بایست ترجمه شود و ترجمه یک روی کارت سندیت ترجمه رسمی را از بین خواهد برد.

در خصوص کارت ملی، برای اخذ تاییدات دادگستری و وزارت خارجه، ارائه اصل کارت به دارالترجمه رسمی کفایت می کند و نیازی به ارائه مدرک پشتیبان نیست.

کارت ملی های قدیمی قابل ترجمه و تایید توسط دادگستری و وزارت امور خارجه هستند و نیازی نیست حتماً کارت ملی هوشمند ارائه شود. همچنین، رسید مهر شده درخواست کارت ملی هوشمند نیز قابلیت ترجمه رسمی دارد و با ارائه اصل کارت ملی قدیمی قابل تایید نیز است.

در قسمت پایین، یک نمونه فرم ترجمه کارت ملی هوشمند را مشاهده می کنید (لازم به ذکر است که اطلاعات شخصی درج شده در این کارت ساختگی است چنین فردی با این مشخصات وجود ندارد).

نمونه ترجمه کارت ملی

البته نمونه فرم ترجمه کارت ملی بالا مربوط به کارت هوشمند است. کارت های قدیمی اندکی به لحاظ محتوی با کارت ملی هوشمند متفاوت هستند.

با توجه به این که کارت ملی فرمت ثابتی دارد، اکثر دارالترجمه ها اشتباه زبانی در ترجمه ندارند و کافی است اسم و مشخصات فردی را درست وارد کنند. بنابراین، بر خلاف اسناد غیر فرمی، در مورد کارت ملی، لزومی ندارد نگران ترجمه ماشینی یا استفاده دارالترجمه از مترجم گوگل ترنسلیت باشید!

هزینه ترجمه کارت ملی در دارالترجمه انگلیسی در حال حاضر (1399) مبلغ 20 هزار تومان است که هزینه 25 هزار تومان هزینه های دفتری به آن اضافه می شود. در صورت نیاز به تاییدات دادگستری و وزارت خارجه، باید حدود 90 هزار تومان دیگر به این مبالغ اضافه گردد.

هزینه ترجمه کارت ملی به زبان های غیرانگلیسی بیشتر از نرخ انگلیسی است. به عنوان مثال، یک دارالترجمه ترکی استانبولی 25 هزار تومان بابت هزینه پایه ترجمه به زبان ترکی اخذ می کند. عموماً به دلیل تعداد محدود مترجمین ترکی، مبلغ اخذ شده بسیار بیشتر از نرخ مصوب است و دارالترجمه های رسمی ترکی استانبولی به تعرفه های رسمی پایبند نیستند.

این موضوع در مورد زبان های نادر نظیر رومانیایی یا ارمنی بیشتر نمود دارد و ممکن است برای ترجمه کارت ملی بیشتر از 10 برابر نرخ مصوب از مراجعه کننده اخذ شود.

موضوع دیگر اینکه این ارقام از ابتدای سال 1397 تغییری نکرده اند و احتمالا با توجه به تورم بسیار زیاد سال های اخیر، این مبالغ در سال 1400 افزایش زیادی خواهند داشت.

, ,

Related Posts

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی