مراکز اصلی ترجمه رسمی در تهران

این نوشته، که به تشریح مراکز اصلی ترجمه رسمی در تهران می پردازد، توسط دارالترجمه رسمی 861 سعادت آباد و شهرک غرب تهران نگارش شده است.

مراکز اصلی ترجمه رسمی در تهران

مراکز اصلی ترجمه رسمی در تهران کجا هستند؟ بورس دارالترجمه رسمی تهران کجاست؟ شاید در گذشته جواب این سوالات مشخص و ساده بود، اما در حال حاضر اوضاع متفاوت است.

در واقع در نیمه شمالی تهران، کمتر میدان و چهارراهی را می توان پیدا کرد که حداقل یک دارالترجمه رسمی در اطراف آن دایر نباشد. با این وجود، همانند سایر کسب و کارها، دارالترجمه های رسمی ترجیح می دهند در قسمت های خاص شهر متمرکز شوند.

در زیر، به تعدادی از مراکز اصلی ترجمه رسمی در تهران اشاره خواهد شد:

 

میدان انقلاب

شاید بتوان ادعا کرد بیشترین تعداد دارالترجمه رسمی در میدان انقلاب و خیابان های اطراف آن متمرکز شده اند. از مطرح ترین دارالترجمه های این مرکز می توان به دارالترجمه دانشجو و دارالترجمه میرپارس اشاره کرد. البته، دارالترجمه های باکیفیت زیادی هم وجود دارند که تبلیغات وسیعی انجام نمی دهند و چندان معروف نیستند.

بزرگترین مزیت دارالترجمه های میدان انقلاب و خیابان های منتهی به آن این است که تقریبا تمامی زبان های مهم دنیا را تحت پوشش قرار می دهند. پس اگر نیاز دارید مدرکی را به زبان نادری ترجمه کنید، بهتر است به دارالترجمه های انقلاب مراجعه کنید.

اما ترجمه رسمی در میدان انقلاب دارای مشکلاتی نیز هست. اولاً، این منطقه در مرکز شهر و محدوده طرح ترافیک قرار دارد که رفت و آمد را بسیار سخت می کند. البته، اگر اهل استفاده از مترو و سایر وسایط نقلیه عمومی هستید، با صرف کمی وقت بیشتر برای دسترسی به میدان انقلاب انتخاب های زیادی خواهید داشت.

شاید بزرگترین مشکل ترجمه رسمی در این منطقه این باشد که به دلیل تجمع تعداد زیادی از دارالترجمه ها، رقابت بین دفاتر ترجمه بسیار بالا است. این رقابت باعث می شود بسیاری از دارالترجمه های محدوده میدان انقلاب برای پایین آوردن قیمت نهایی، از مترجم هایی استفاده کنند که کیفیت را فدای کمیت می کنند.

این موضوع شاید در مورد اسناد فرمی مانند کارت ملی چندان مهم نباشد، اما در مورد مدارک تحصیلی، می تواند مشکلات زیادی برای مراجعین ایجاد کند. اگر قصد دارید اسناد شرکتی مهم مانند اساسنامه یا قرارداد و یا مدارک تحصیلی مانند ریز نمرات را ترجمه کنید، بهتر است به مراکز دیگر ترجمه رسمی مراجعه کنید. البته، این مسئله در مورد اکثر کانون های اطراف مانند میدان فردوسی و میدان ولیعصر هم صادق است، که از مراکز سنتی ترجمه رسمی محسوب می شوند.

 

فلکه صادقیه

محله صادقیه، مخصوصاً مابین فلکه اول و دوم، دارای تراکم بسیار بالای دارالترجمه رسمی است. دفاتر این منطقه طیف وسیعی از زبان های دنیا را تحت پوشش قرار می دهند. از قدیمی ترین و مطرح ترین دارالترجمه های صادقیه می توان به دارالترجمه داریان اشاره کرد.

تراکم دارالترجمه های رسمی در صادقیه به دلیل وجود تعداد بسیار زیاد دفاتر مسافرتی و همچنین دفاتر شرکت های بین المللی است. در واقع، دفاتر مسافرتی، شرکت هایی که فعالیت بین المللی دارند و دفاتر مهاجرتی به صورت متناوب از خدمات دارالترجمه های رسمی استفاده می کنند، که این مسئله باعث تجمع این دفاتر و دارالترجمه ها در نزدیکی همدیگر می شود.

صادقیه همانند میدان انقلاب منطقه ای بسیار پر رفت و آمد است و پیدا کردن جای پارک خودرو در مناطق تجاری آن بسیار سخت و در مقاطعی از روز غیر ممکن است. در واقع، اگر قصد مراجعه به دارالترجمه های این منطقه را دارید، بهتر است قید خودرو شخصی را بزنید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. البته، بر خلاف میدان انقلاب، صادقیه در محدوده طرح ترافیک نیست.

در مجموع، شاید بیشتر از نیمی از دارالترجمه های تهران در میدان انقلاب و صادقیه و خیابان های منتهی به آنها متمرکز شده باشند، که اهمیت سنتی این دو کانون را بیشتر نمایان می کند.

 

میدان تجریش

بدون شک یکی دیگر از مراکز اصلی ترجمه رسمی در تهران میدان تجریش است. دارالترجمه های زیادی در اطراف میدان تجریش و برخی از خیابان های نزدیک دایر شده اند که باعث شده است ساکنین مناطق متمول شمال تهران برای ترجمه رسمی نیازی به مراجعه به مرکز شهر نداشته باشند.

البته، در مقایسه با مناطق مرکزی شهر، هزینه های اجاره دفتر و سایر هزینه ها در تجریش بسیار بالاتر است. این مسئله باعث شده است که با وجود تراکم زیاد دارالترجمه در منطقه، دفاتر مستقر در خصوص قیمت ترجمه رسمی کمتر با همدیگر رقابت کنند.

ترجمه رسمی به زبان های مختلف در میدان تجریش قابل انجام است. حتی اگر دارالترجمه ای مترجم مستقر برای انجام ترجمه رسمی به زبان خاصی را نداشته باشد، معمولاً با دریافت اندکی هزینه بیشتر (و در برخی موارد، با دریافت همان هزینه مصوب) اسناد را برای دارالترجمه های سایر مناطق ارسال می کنند و کار انجام می شود.

مشکل جای پارک در تجریش به اندازه مناطق مرکزی جدی است. البته، برخی از دارالترجمه ها برای اینکه این مشکل مانع مراجعه مشتری هایشان نشود، کار ترجمه را از روی اسکن مدارک انجام می دهند و زمان تحویل اصل مدارک را رویت می کنند. برخی از دفاتر نیز از طریق پیک معتمد خودشان نسبت به تحویل و ارسال مدارک اقدام می کنند.

 

سعادت آباد و شهرک غرب

ترافیک، مشکلات رفت و آمد به مناطق شلوغ شهر و مشکل آلودگی هوا در مناطق پرتراکم تجاری و اداری تهران، بسیاری از شرکت ها و دفاتر خدماتی را متقاعد کرده است که دفترشان را به مناطق کم ترافیک تر انتقال دهند. به دلیل داشتن هوای نسبتاً مطلوب، مرغوبیت املاک منطقه و تراکم جمعیت کمتر، منطقه سعادت آباد و شهرک غرب یکی از مناطق پرطرفدار برای دایر کردن دفاتر شرکت ها و آژانس ها است.

همچنین، دسترسی نسبتاً خوب منطقه یکی دیگر از جاذبه های آن برای شرکت های تجاری و اداری است. همین مسئله باعث شده است که در طول دو دهه گذشته، دفاتر مهاجرتی و مسافرتی و همچنین شرکت های بین المللی زیادی در منطقه سعادت آباد و شهرک غرب مستقر شوند.

به مرور زمان، دارالترجمه های زیادی در این منطقه دایر شده اند تا به نیازهای شرکت های مستقر و ساکنین متمول منطقه پاسخ دهند. در حال حاضر، میدان کاج و بلوار دریا دارای بالاترین تراکم دارالترجمه رسمی در منطقه سعادت آباد و شهرک غرب هستند. وجود دفاتر متعدد ترجمه رسمی که به زبان های مختلف خدمات ارائه می دهند، نیاز به مراجعه به مرکز شهر را از بین برده است.

دفاتر ترجمه رسمی سعادت آباد و شهرک غرب به اندازه ای در ارائه خدمات متنوع ترجمه موفق بوده اند که بسیاری از ساکنین و شرکت های مناطق غرب تهران (مانند پونک، شهران، منطقه 22، سیمون بولیوار و محله های اطراف) را جذب کرده اند.

در حال حاضر، خدمات ترجمه رسمی در سعادت آباد و شهرک غرب شامل ترجمه فوری به زبان های مختلف نیز است که در گذشته در انحصار مناطق مرکزی شهر بود.

 

سایر مراکز اصلی ترجمه رسمی در تهران

در بالا، به تعدادی از مراکز اصلی ترجمه رسمی در تهران اشاره شده. البته، مراکز دیگری نیز هستند که در سطح شهر پراکنده شده اند و به ارائه خدمات ترجمه رسمی مشغول هستند.

یکی از این مراکز خیابان مطهری یا تخت طاووس است که دارای تعداد زیادی دفتر ترجمه رسمی است. مشکلات و مزیت های منطقه تخت طاووس مشابه مواردی است که در مورد میدان انقلاب ذکر شد. تنوع املاک در متراژهای کوچک و بزرگ و همچنین قیمت نسبتاً مناسب آنها باعث شده است دفاتر ترجمه به طرف این مرکز کشیده شوند.

یکی دیگر از مراکز اصلی ترجمه رسمی در تهران، میدان ونک و خیابان های اطراف است. ونک که به لحاظ مرکزیت در نیمه شمالی شهر تهران مزیت های زیادی دارد، به لحاظ ترافیک یکی از شلوغ ترین میدان های تهران است که باعث شده است عده زیادی از شرکت ها دفاتر مرکزی خود را از این منطقه به مناطق دیگر منتقل کنند.

موضوع قابل ذکری که وجود دارد این است که اکثر دارالترجمه های رسمی در نیمه شمالی تهران مستقر هستند و به ندرت می توان دارالترجمه ای در جنوب تهران پیدا کرد. شاید این مسئله به دلیل ماهیت کار دارالترجمه ها باشد زیرا ترجمه رسمی عموماً سر و کارش با مسافرین خارجی و شرکت ها و آژانس هایی است که فعالیت بین المللی دارند.

, , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس تلفنی